مشاوره رایگان مهاجرتی، اقامتی، سرمایه گذاری  ::::/ _/::::DEMSEY DANISMANLIK
مشاوره رایگان مهاجرتی، اقامتی، سرمایه گذاری  ::::/ _/::::DEMSEY DANISMANLIK

مشاوره رایگان مهاجرتی، اقامتی، سرمایه گذاری ::::/ _/::::DEMSEY DANISMANLIK

نوروز 1398 - 2019

تاریخچه و نکات مهم و ضروری

تاریخچه  آنتالیا                                Antalya History


استان آنتالیا یکی از 81 استان ترکیه است و مرکز آن شهر آنتالیا(Antalya)  می­باشد. شهر آنتالیا در میان رشته کوه توروس و دریای مدیترانه و در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته­است. کوه­های توروس با پوشش گیاهی از درختان کاج بسمت پایین جایی که دریای زلال و جوشان قرار گرفته امتداد می­یابد و به خط ساحلی نامنظم خلیج دور دست منتهی می­گردد. این منطقه آفتابی در طول 300 روز از سال همانند بهشتی جهت فعالیت­های تفریحی از قبیل حمام آفتاب، شنا، موج سواری، اسکی روی آب، جت اسکی، قایق رانی، پاراگلایدر و کوهنوردی مورد استفاده قرار می­گیرد. چنانچه در ماه­های مارس و آوریل به آنتالیا سفر کنید می­توانید صبح هنگام به اسکی کردن و عصرها در آبهای گرم مدیترانه به شنا کردن بپردازید. علاوه بر مناطق تاریخی مهم که در این منطقه قرار دارند، می­توان از جنگل­های کاج و باغات زیتون، مرکبات، نخل­ها و در نهایت از مزارع موز و آوکادو نیز نام برد. این شهر زیبا به خاطر این که در منطقه دریای مدیترانه قرار گرفته در زمستان­ها بارانی و معتدل و در تابستان­ها گرم می­باشد.

 

آنتالیا در سمت غرب از شهر کمر (Kemer) آغاز شده و به طول 180 کیلومتر توام با ساحل زیبای خود به شهر آلانیا (Alanya) در شرق آنتالیا ختم می­شود. جمعیت این استان در حدود 000/200/2 نفر و مساحت آن 723/20 کیلومتر مربع است. جمعیت شهر آنتالیا نیز یک میلیون نفر برآورد شده­است. این استان، مرکز صنعت گردشگری ترکیه است و ۳۰ درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه به این استان وارد می‌شوند.

 

در قرن دوم قبل از میلاد مسیح آتالوس پادشاه برگاما، به ژنرال­های خود دستور داد که بهشت روی زمین را برای پادشاه پیدا کنند. آنها پس از جستجوی درازمدتی این منطقه را پیدا کردند و آنرا بهشت زمین گفتند و نامش را آتلیا گذاشتند. بدین ترتیب در سال 159 قبل از میلاد این شهر پایه گذاری شده­است. حاکمیت شهر آنتالیا در سال 1207 میلادی به دست سلجوقی­های ایران و در قرن 15 میلادی به دست امپراطوری عثمانی افتاد.

 


نکات ضروری قابل توجه مسافران گرامی

·         ساعت رسمی کشور ترکیه نسبت ساعت گرینویچ بصورت GMT +2 و در فصل تابستان GMT +3 محاسبه می­شود.

·         طبق قوانین بین­المللی، ساعت ورود (تحویل گرفتن اتاق) 14:00 و خروج (تحویل دادن اتاق) 12:00 می­باشد.

·         پس از پذیرش Check in و تکمیل فرم در رسپشن هتل حتما پاسپورت خود را تحویل گرفته و نزد خود نگهداری کنید.  

·         از آوردن هرگونه نوشیدنی، مواد غذایی یا اشیا اضافی به داخل هتل­ها و تورها اکیداً خودداری نمایید.

·         در داخل هتل­ها خدماتی از قبیل مینی بار، تلفن، خشکشوئی، PAY TV و ...  به صورت Extra (دارای هزینه) می­باشد که روز آخر سفر باید پرداخت شود.

·         استفاده از اینترنت Wireless در برخی از هتل­ها دارای هزینه است. رمز عبور و قوانین استفاده از اینترنت توسط رسپشن هر هتل ارائه می­گردد.

·         واحد پول کشور ترکیه لیر است. تبدیل دلار و سایر ارزهای رسمی به لیر در رسپشن هتل میسر است، اما جهت نرخ تبدیل بهتر به صرافی­های (Doviz) بیرون از هتل و در سطح شهر مراجعه نمائید.

·         برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس، مینی­بوس و تاکسی) در سطح شهر و خریدهای جزئی از لیر ترکیه استفاده نمایید.

·         خواهشمند است مدارک سفر (پاسپورت و بلیط) و همچنین پول و اشیا قیمتی را در صندوق امانات Safe Box هتل نگهداری نمایید.

هنگام استفاده از اتوبوس یا سرویس­های حمل­ونقل و پیاده شدن از آن، دقت نمائید که وسایل شخصی خود را فراموش نکنید. 


·         از اعتماد کردن به افراد ناشناس خودداری نمائید. در صورت خرید و شرکت نمودن مسافران در تورهای متفرقه و خارج از سرویس، هیچگونه مسئولیتی از طرف این شرکت و تورلیدر پذیرفته نمی­شود.

·        یک روز قبل از بازگشت حتماً ساعت پرواز و ساعت ترانسفر به فرودگاه را با تورلیدر هماهنگ نمایید.

·         ساعت پرواز برگشت، ترانسفرهای فرودگاهی و اجرای تورها به وقت محلی ترکیه می باشد. لطفا ساعت خود را با وقت محلی تنظیم کنید.

·         ساعت فعالیت مراکز اصلی خرید در شهر آنتالیا از ساعت 10:00 تا 22:00 می­باشد.

·         تماس با موبایل همراه اول در ایران به صورت . . .0098912 و تماس از ایران با خط موبایل ترکیه شما به صورت . . .00905 می­باشد.

·         استفاده از موبایل­های ایران در ترکیه دارای هزینه رومینگ است.

·         کد تلفن شهر آنتالیا 0242 و تماس خارج از ترکیه با شهر آنتالیا بصورت . . .0090242 می­باشد.




مراکز معتبر خرید در آنتالیا                                                                                      

Ozdilek  :          مرکز خرید شامل مجموعه­ای از برندهای مشهور

Migros  :           مرکز خرید شامل مجموعه­ای از فروشگاه­های  برندهای مشهور ترکیه

Terracity:          جدیدترین و مدرنترین مرکز خرید در شهر آنتالیا

 

 

در خرید بالای 120 لیر از فروشگاه­های معتبر می­توانید درخواست فاکتور TAX FREE نمائید و هنگام برگشت در فرودگاه قسمتی از مالیات پرداختی آنرا پس بگیرید